ناجیه غلامی و ماندانا تدین

" ناجيه غلامي " بين گوينده هاي شبکه هاي بي بي سي فارسي و صداي امريکا يه استثناست.
يه طور محسوسي متفاوت از باقي و يه سر وُ گردن بالاتر از بقيه.
حافظ بين عنصري و بلخي و فرخي سيستاني.
در اين زمينه کارشناس و متخصص نيستم و قطعاً نظر من يه نظر کارشناسي شده نيست اما معتقدم اگه ويژگي هاي لازم گويندگي رو معيار قرار بديم، تو همه شون يه نمره خوب مي گيره. کارش عاليه. فقط چند دقيقه دقيق شدن تو اجراي اين شخص کافيه تا متوجه دو نکته بشي؛
تسلط فوق العاده ش در حين اجرا و بيان بي نهايت بي عيب وُ نقص و زيبا.
دو خصيصه اي که فکر نمي کنم تالاپي از آسمون افتاده باشه و به نظرم ناجيه براي بدست آوردنشون و براي داشتن چنين عملکردي، زحمت کشيده.
عامل تاثير گذار بعدي در ممتاز شدنش، چهره ناجيه ست. چهره ناجيه خصوصيتي داره که در گويندگي و اجرا شايد مهمتر از زيبايي باشه؛ يعني جذابيت. چهره اش با نمکه. بامزه ست. دوست داشتنيه.
در اين زمينه کارشناس و متخصص نيستم و قطعاً نظر من يه نظر کارشناسي شده نيست اما معتقدم کارش عاليه. اطلاعي هم از زندگيش ندارم اما فکر مي کنم که همه اينها رو ساده به دست نياورده و براي داشتن چنين عملکردي تلاش کرده.
"
خانوم " ناجيه غلامي " شايد هيچ وقت اين دست نوشته رو نخوني ولي من براي تو احترام قائلم. تو تحسين برانگيزي و من تحسين ت مي کنم. براي تو آرزوي موفقيت هر چه بيشتر مي کنم گرچه الان هم يه دختر موفقي.
"
مجري هاي voa هم در بهترين حالت، بد و ضعيف هستن. البته واقعاً دور از انصافه که " پريسا فرهادي " رو با بقيه گوينده هاي voa تو يه رديف قرار بديم.

اما " ماندانا تدين " گوينده voa ، دختريه که سواي بقيه، تو اين نوشته، ازش اسم برده ميشه.
چرا؟ چون پسر هرزه از اين دختر خوشش مياد.
تو گويندگي، با کمي اغماض، خوبه. گرچه تو اجراي زنده و مواقعي که لازمه خارج از متن چيزي بگه، کم مياره.
قيافه اش هم چنگي به دل نمي زنه؛ اما بايد اعتراف کنم من ازش خوشم مياد اونم در اين سطح که اگه اينجا بود حتماً بهش شماره مي دادم.
"هی! ماندانا! اگه یه روزی این پست رو خوندی، تماس بیگر.
شاید به جایی رسیدم!
"


اضافه شده به تاریخ 20.11.2011:
با ديدن نظرات اين پست، چه ثبت شده ها و چه نظراتی که مستقيماً -بدون دخالت من- رفته تو هرزنامه ی بلاگ و همينطور دیدن محيط وب پیرو این مساله، بايد يه توضحاتي رو با زبان ساده و صريح به اين پست اضافه کنم.

1.
اولاً هدف اصلي من از اين پست اظهار نظري کلي درباره ي گوينده هاي دو شبکه خبري فارسي زبان بود. اينکه به نظر من، در کل همه گوينده هاي VOA persian در گويندگي ضعيف جلوه می کنن؛ به عبارت درست تر نميشه گفت قوي يا عالي ان؛ و در کل همه گوينده هاي BBC persian در گويندگي خوب و حرفه اي جلوه می کنن.
دوماً؛ از ميون همه اينها "ناجيه غلامي" شاخص تره. مگه "فرناز قاضي زاده" بد اجرا مي کنه؟ مگه "نادر سلطان پور" اجراي خوبي نداره؟ مسلط، حرفه اي، شکيل و جا افتاده.
مساله اين جاست که "ناجيه"، وقتی تو کادر قرار می گیره، آگاهانه یا ناآگاهانه، از خودش يه خاص بودني ارائه میده که براحتي از طرف ببينده درک ميشه و در اين امر -باز به نظر من- چهره اش عامل موثريه.
همین.
اتفاقاً حالا، بعد اين همه مدت، بايد بگم در کامل کردن سبک اجراش ناموفق بوده؛ به نظرم نتوسته سبک اجراش رو به کمال برسونه؛ خوب شروع کرد ولي نتونست اجرای خودش رو به سطحی برسونه که سبکی برای خودش تعریف کرده باشه.
گزارش گر فوتبال زیاده ولی "عادل فردوسی پور"، عاااااااادل فردسي پوره! چرا؟
گوشي دستته چي ميگم خواننده ي دقيق!

2.
من گفتم که اجراي خوب و خاصی داره و تو اين امر، چهره اش بهش کمک ميکنه. چرا؟ چون چهره اش -زشت یا زیبا- جذابیتی داره که این جذابیت تو چهره از واجبات اجرا و گويندگيه.
به سلیقه من:

 خوشگل نيست.
سکسي که به هيچ وجه نيست.
ازش خوشم نمياد.
ایمیل یا شماره تلفنش رو ندارم وُ نمیخوام داشته باشم.
يه مجري عاليه که خودش و عملکردش قابل تحسینه. همين. 

 
شما ایرانی های مسخره، تو همه چی باید گندش رو در بیارین؟!
کی میخواین آدم شین!


اضافه شده به تاریخ 30.07.2012:
قلم خوردگی ها به خاطر اینه که دیگه با اون قسمت یا جمله قلم خورده، موافق نیستم و چنین نظری ندارم



۱۹ نظر:

مرسده گفت...

در مورد ناجیه کاملن باهات موافقم، این بشر محشره، محشـــــــر!
چهرش هم همونطور که گفتی یه جورائی جذابه، و الانم که موهاشو کوتاهتر از همیشه کرده با اینکه زیبائی ِ چهرش کمتر شده، ولی هیچی از زیبائی ِ خودش کم نمیکنه، چرا که ناجیه از اون مدل آدما نیست با چهرش بخواد بره توو ذهن ِ آدم!

من فقط اخبار بی بی سی و برنامه های خاصشو میبینم، وُآ نگا نمیکنم :دی

#

گویندگی اون هم توو اخبار، اون هم گاهی با شرایط فلبداهه میتونه یکی از سخترین کارهای دنیا باشه!

یاسی گفت...

من وبلاگ نویس زیاد دیدم
این همه وبلاگ خووندم
آدم های پشت این قلم و نمیشه شناخت
دیدنی نیستن
حس شدنی نیستن
به قول یه دوست عزیز
یه مشت کلمه میشه پل ارتباطی
حس میگیری
حس میشی

اما بین این همه قلم و نوشته
یکی هست که عاشقشم
بی اغراق میگم
عاشقشم
دوست داشتنیه
دلیل خاصی هم نداره
وقتی بهش فکر میکنی
یه حس خوب بهشت دست میده
وقتی صدای دومینو هاروی گوش میکنی و شروع میکنی به نوشتن این کامنت
دلت میخواد همین الان با کله بری تو بغلش
بس که دوست داشتنیه
اینو تنها من نمیگم !
لادن هم همین نظر و داره

خیلی جیگر و تو دل برویی پسر بی هیچ حرفی و ترفندی!!!

یاسی میمیره برات
:*

سایه گفت...

چقد اینجا یه جوره خوبیه...

ناشناس گفت...

موافقم باهات
چهره بانمک و جذابی داره

سبحان گفت...

شعر منو درباره ش خوندی؟
برو وبلاگم

milad گفت...

سلام من میلاد 20 ساله از شیراز هستم ناجه رو خیلی دوست دارم با نذرت هم موافقم واقعا ناجیه کارش درسته.اگر کسی ایمیلشو داره واسم سند کنه.milad.free572yahoo.com

مازيار گفت...

اقاي نويسنده وبلاگ هر روز از كنار خيلي از آدمها بخصوص خانمها عبور مي كني ولي هيچ نظري در موردشون ممكنه نداشته باشي.حالا يه ناجيه غلامي مجري بي بي سي فارسي شده چه شعر ها كه براش نگفتن و چه تجزيه و تحليل زيبا شناسانه كه ازش نمي شه.اگر اين آدمو تو خيابون مي ديدي فقط از كنارش رد مي شدي.
چه ميكنه اين رسانه با مردم!

ناشناس گفت...

لطفا از سعیده هاشمی هم بنویسید۰

ناشناس گفت...

لطفا از سعیده هاشمی هم بنویسید۰

ناشناس گفت...

لطفا از سعیده هاشمی هم بنویسید۰

ناشناس گفت...

كس كش گفتیم درباره سعیده هاشمی بنویس ۰ منتظریم

ناشناس گفت...

كس كش گفتیم درباره سعیده هاشمی بنویس ۰ منتظریم

ناشناس گفت...

كس كش گفتیم درباره سعیده هاشمی بنویس ۰ منتظریم

ناشناس گفت...

دم ناجيه گرم منم دوستش دارم

ناشناس گفت...

همونطور که خودت گفتی، کاملاً از دید یک هرزه نوشتی. به نظر من ناجیه غلامی زیبایی خاصی نداره. اگه گریم نکنه اصلا زیبایی نداره. دماغش بدجوری تو ذوق می زنه، دندوناش فاصله داره
من با نظر اون آقا موافقم. اگه ناجیه تو خیابون از کنارت رد بشه، اصلا نگاش هم نمی کنی، اما چون در یک تلویزیون محبوب، با چهره ای گریم شده و زیر نور پرژکتورها می بینش، به نظرت خوشگل میاد.

ناشناس گفت...

من هم تو خط ناجیه ام شدید براش تو فیس بوک هم پیام گذاشتم که بیاد با من ازدواج کنه البته چون خیلی تابلو بود خودش فهمید می خوام ازش سو استفاده کنم ! کسی میدونه متولد چنده ؟

ناشناس گفت...

متولد 56 هست وچیز خوبی است

ناشناس گفت...

منم خیلی دوسش دارم اون دوستمون که گفت تو فیس بوک پیداش کرده اسمشو بگه من که هرجی گشتم نبود

ناشناس گفت...

یه افغانی میاد مجری بی بی سی فارسی میشه
هیچ هم توانمند نیست
به هر حال اگه یه مجری توانمند و پرحاشیه خواستید در خدمتیم
alibahal1986@yahoo.com