روز ملی شهاد ت خرد، مبارک!

سيد عـلي خـامنـه اي در جديد ترين سخنان خود گله از علوم انساني کرده، که اين علوم زيربناي گسترش تفکر انتقادي و فلسفه شک است و راه مقابله با آن، اصلاح! و بازنگري در تدريس اين علوم در عرصه هايي چون دانشگاه هاست.
؟!
بايد با شما موافقت کنم آقاي خـامـنه اي؟ پشت کنم به حقيقت تاريخ؟ به فلسفه شک، فسلفه شک و بينش انتقادي که اگر امروز بشر، بشر است؛ اگر بشر از يک غارنشنين خام خور به يک ناطق با سرويس بهداشتي تبديل شده، اگر مدت هاست در دستگاه قضايي اش حساب خاطي را از مجنونِ جاني سوا ميکند؛ اگر ...؛ از دولت سر همين تفکر انتقادي و فلسفه شک است؟ تف کنم به عقل و منطق؟ همه زندگي باشد يک مشت قوانين نوشته و نانوشته ي شما و امثال شما؟
نه آقاي خامـنه اي..امروز همه شما را ديکتاتور ميخوانند؛ اما آن زمان که مردم به تقدس خدايي شما و استادتان خمـينـي قسم ميخوردند، بنده عمامه تان را کيـر هم به حساب نمي آوردم و به ريش همه مرد و زنهاي پاي منبر شما ميخنديدم؛ از همان زمان که در کتاب هاي ديني وُ بينش اسلامي مدرسه مي نوشتيد که خدا در کتاب آسماني اسلام گفته:
"شک نکنيد که در راه خدا گمراه ميشود"،
من به حقيقت اين گفته شک ميکردم؛ به پاکي شما، به ارزشمندي اصول و ارزش هايتان، به درستي بينش اسلامي تان که قصد داشتيد به زور سرنيزه به مغزم فرو کنيد، به هم و همه شک داشتم...
نه آقاي خامنه اي، حناي دستانتان بدطوري در چشمان من بي رنگ است.
کور رنگي هم ندارم، مطمئن باشيد.

پ.1. روزي که به جاي جامعه شناسي، روانشناسي، فلسفه و ...، اخلاق ديني، سنن اسلام، بينش اسلامي و نظاير آن در دانگشاه تدريش شود.
پ.1. نهان گشت آيين فرزانگان -- پراکنده شد نام ديوانگان
هنر خوار شد، جادويي ارجمند -- نهان راستي، آشکارا گزند
شده بر بدي دست ديوان دراز -- به نيکي نرفتي سخن جز به راز


هیچ نظری موجود نیست: